tirsdag den 4. juni 2013

Palæstinensiske Krass



Jeg lavede disse fantastiske frokost-brød forleden. Vi fik to af mandens bandmates på besøg til aftensmad, så der skulle laves massere af mad (og hold da helt op hvor kan drenge i slut-20erne til start-30erne spise!!!). Jeg lavede zucchini-pandekager - opskrift følger på et tidspunkt -, disse brød, grillede asparges og ristet aubergine med pesto. 

Og det eneste som overlevede var disse brød, da jeg altså kun serverede et for dem hver. Meningen var faktisk at de skulle bruges til frokost med noget hummus. Og det er de så blevet siden.

Opskriften er totalt planket fra The Guardian, så smut herover og lav den selv. Og mens du er der, så læs lige artiklen, som hører med. Den er på mange måder både hjerteskærende og fuld af håb.

Jeg måtte dog lige lave et par ændringer i opskriften: Jeg brugte en hel pose frosen spinat og  klemte bare vandet ud af det, nar det var optøet. Nåh, ja så havde jeg glemt at købe forårsløg, så det blev bare et almindeligt løg. Og jeg vil nok finthakke det næste gang, men havde simpelthen monstertravlt den dag.

Her er en lille billedserie ihvertfald:

Fyldet:



Jeg fik 11 brød ud af opskriften:



Klar til at komme i ovnen:




Færdige:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar