fredag den 31. maj 2013

Rabarbermuffins... og klynk.



At sige at jeg har travlt i øjeblikket, er en underdrivelse af dimensioner. 

Hele sidste uge lavede vi griseoperationer, farmakokinetikforsøg og adfærdsforsøg på mus. Derudover har vi to rapporter og en poster-session til på fredag, samtidig med at eksamen lurer lige om hjørnet. Mandag d. 17 for at være præcis. På en eller anden måde skal jeg have klemt eksamenslæsning ind i de herkl.  8.00-16.00/17.00 dage. Og jeg ANER ikke hvordan.

Desuden stresser jeg generelt bare over den eksamen - vi skal op hos 4 mennesker på en gang! Og to af dem er mine specialevejledere (som godt nok er nogle fantastiske, søde og rare mennesker), hvem jeg selvfølgelig gerne vil imponere. Kan I huske den der scene i Harry Potter, hvor Mrs. Figg skal vidne for HP i forbindekse med at han brugte magi for at skræmme dementorer væk? Sådan føles det!!!!

Derfor bliver der nok noget stille her på bloggen det næste stykke tid - jeg laver forresten more or less  heller ikke mad pt, sååå. Men jeg har lige i går købt årets første vandmelon. Så den vil jeg trøstespise sammen med den pose Pandalakrids (den blå!), som min dejlige kæreste købte til mig forleden, da jeg var helt i kulkælderen.

Men nok eksamensbrok og klynk. Her kommer ihvertfald et par rigtige forårsbebudere i rabarbermuffins. Dem kunne jeg passende forkæle min søster, som er rigtig syg med kyssesyge, med. Jeg fik 8 stk.

Rabarbermuffins



Ingredienser:

1 banan
1,5 spsk kokosolie
120 g rabarbermarmelade
60 g græsk marmelade
45 g chokolade, hakket
75-100 g rørsukker (alt efter hvor sød din banan og marmelade er)
100 g mel
1 æg
2 tsk bagepulver
½ tsk vanille
lidt salt

1) Smelt kokosolien og mos bananen og rør det sammen. 

2) Rør sukker, bagepulver, mel og vanille sammen

3) Tilsæt de øvrige ingredienser til banan-olie-blandingen og rør rundt.



4) Kom dejen i smurte forme og bag ved 180 grader varmluft i ca. 15 min


Ingen kommentarer:

Send en kommentar