onsdag den 1. maj 2013

Hvide bønner med ramsløg, gedeost, porrer og grillede artiskokker


Her er en rigtig forårs-hovedret. Inspirationen kommer fra River Cottage: Veg Everyday, men jeg har lavet noget om på opskriften. Jeg synes faktisk at det blev rigtig godt. Det er et ret let måltid, som vil gøre sig fint med dessert til bagefter.

 Måske en lang gåtur og så forbi Paradis I eller den lokale ispusher. Det ville ikke være dårligt. Eller jordbærtærte!!! Mums nu bliver jeg helt lækkersulten.

Nåh, men her er opskriften i hvertilfælde:


Hvide bønner med ramsløg, gedeost, porrer og grillede artiskokker:




Ingredienser:

400 g udblødte og kogte hvide bønner
2 store porrer
1 fed hvidløg
30 - 50 g fast gedeost
1 dåse artiskokker i vand
1 spsk tørret ramsløg
salt og peber

Tilbehør: Godt brød

1) Start med at dele artiskokkerne over i 4, skære porrerne i ca. 1 cm tykke skiver og høvl osten til fine flager.



2) Varm lidt olie på en pande og steg porrerne med middelvarme indtil de bliver bløde. Tilsæt de hvide bønner og ramsløg og steg videre.






3) Imens bønner og porrer steger, varmes en grillpande rigtig godt op. Pensl artiskokkerne med lidt olie og drys med salt og peber og steg dem ved høj varme, til de får pæne striber


5) Arranger nogle romainesalatblade på en tallerken og fordel bønner og porrer hen over. Læg de grillede artiskokker ved og drys med osten. Server med lækkert brød.


I mandags blev jeg forresten certificeret forsøgsdyrsdyrlæge. Det er fandme sejt at kunne sige. 4 eksamener har jeg tilbage til jeg bliver 'Doktor'. Skræmmende og super fedt på samme tid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar