onsdag den 6. februar 2013

White trash fastfood og 'döner'

Skøn vægdekoration, hvad?


Den ene aften spiste vi på White trash fastfood i Prenzlauer Berg. Det er lidt af en institution i Berlin og et ret kikset punket sted. Indretningen er en blanding af kinesisk restaurant, punker squad og heavy metal klub. Der er desuden koncerter, dj hver aften og så holder der også en tatovør til i kælderen. Kun i Berlin! 
Maden var rigtig god. Vi skulle selvfølgelig have deres burgere - som alle fås i vegetarudgave også. Hvilket man morer sig lidt over, da alle andre versioner end hamburger og cheeseburger er med ekstra tilbehør i form af kød - for eksempel bacon.



Jeg fik en cheeseburger og Kærestemand en The Marquee de Fuck burger.


Vores kiksede lille italienske bord




Som det kan ses var der ihvertfald ikke sparet på osten. Maden var bare super lækker. Jeg var rigtig begejstret for min 'bøf'; faktisk nåede manden slet ikke at smage min burger, selvom han gerne ville. Vi var begge to i burgerhimlen. Den eneste anke var, at bollen var den kedelige industrielle type. WTFF lægger vægt på at kødet er økologisk, og derfor er det sgu noget ærgerlig, at man får serveret så gode ingredienser på så kedelig en bolle. Ommer..
En anden lille ting - jeg var næsten bange for vores tjener! Hun var en tatoveret kvinde i halvtredserne og havde rygende travlt, så der var meget lidt tid til vægrende gæster fra hendes side. Hun var sød og venlig men streng! Faktisk følte jeg mig lidt som om, jeg var tilbage hos min gamle folkeskole dansklærer! Det grinede vi af bagefter. Tag herhen for søren..




Til frokost dagen efter vil jeg bare lige kort highlighte en berlinertradition - Döner kebab. Af gode grunde kunne vi jo ikke spise dette, men da vi snusede rundt nede i Kreutzberg (Området omkring Oranienstrasse er virkelig fedt - Nørrebro som Nørrebro burde være), faldt vi over 1001 Falafel. Så var frokosten bestemt. Jeg fik den næstbedste falafel i mit liv; som jeg så på, at manden bag disken formede af hjemmelavet dej og smed i gryden. Intet frosset præfabrikat her, nej.  Den var næsten lige så god som Kærestemands. Han fik forresten lammekofta og var svært tilfreds. I alt mad for 6 euro - inkl. drikkevarer.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar