mandag den 8. april 2013

Cocks and Cows



Mandens søde farmor havde sendt os en pengegave i stedet for et påskeæg, hvilket vi besluttede os for at bruge på at tage ud at spise. Det tog ikke mange sekunder for os at blive enige om Cocks and Cows ved Gl. Strand. Vi har faktisk i meget lang tid snakket om, at vi gerne ville spise her. Kærestemand har påstået, at burgerne her er blandt de bedste, han nogensinde har fået - og tro mig, han er ekspert på KBHs burgere. Jeg blev selvfølgelig nysgerrig, men i starten var vi noget hæmmede af, at de faktisk ikke havde en vegetarburger. Det er der så kommet på menuen siden, men det var altså først i mandags, at vi fik snøvlet os sammen til at komme derind af.

Tilføj billedtekst

Miss Veggie burgeren består af en slags falafel'bøf', tzatziki og aioli. I følge hjemmesiden skulle der også være svampe i, men dem må de have glemt i min version. Kærestemand fik en Governator, som nok er den mest vulgære burger, jeg nogensinde har set:



Den er jo bare kæmpestor!! 



Derudover delte vi en omgang twister fries med aioli til. Jeg ELSKER aioli, og denne var virkelig god. I alt for dette med to gange ½L cola blev det 361 kr, så C&C er bestemt ikke det billigste sted at få sit burgerfix.

Til gengæld var burgerne virkelig, virkelig gode. Fuldkornsbollen var velsmagende og sej uden at være umulig at tygge. Der var rigeligt salat i burgeren uden at det blev intetsigende, og indholdet af bøf kontra tilbehør matchede rigtig godt, synes jeg. Min eneste anke var, at min 'bøf' var meget salt. Jeg spiser relativt sjældent meget saltmad, så ved ikke helt, om det bare er mig, som er lidt mere sart end som så. Min kæreste synes ihvertfald ikke, at maden var for salt. Jeg er normalt slet ikke til pomfritter, men disse her sad bare lige i skabet. De var ikke fedtede eller oversaltede, men havde en god krydring og en fantastisk sprødhed. Jeg vil ihvertfald gerne anbefale dette sted. Men husk at bestille bord i godt tid; der er run på!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar