fredag den 12. april 2013

Wien... og Hotel Sacher


Så er jeg kommet hjem efter 6 fantastiske dage i Wien sammen med min moar. Det næste stykke tid her på bloggen kommer nok til at stå i denne fantastiske bys tegn. jeg har taget massere af billeder af lækker mad og ikke mindst KAGER!!! Jeg har aldrig i mit liv spist så meget kage som på de 6 dage- og det er fedt.. Kage kan man aldrig få nok af... eller noget. ;-)

Jeg tænkte, at det allermest passende ville være at lægge ud med en vaskeægte celebrity: Sachertorten!



Denne chokoladekage med abrikosmarmelade og ganasche er oprindeligt opfundet på Hotel Sacher og er vel egentlig indbegrebet af Wien (måske med på linje med apfelstrudel??).

Mor og jeg fik kæmpet os ind på det fine hotel og måtte pænt stå i kø for at få en plads. Hotel Sacher ligger lige på den store gågade i Wien, så der var pænt travlt hver eneste gang, vi kom forbi der.



Til gengæld er tjenerne var superhurtige og opmærksomme, så der er ret hurtig omsætning af bordene.. Lokalet var såmen hyggeligt nok, og selvom der var travl,t og vi sad meget tæt , følte man sig faktisk ikke generet af det. Akustikken var sådan, at man ikke kunne høre. hvad de andre talte om, så nærheden var bestemt ikke generede.





Vi bestilte en cola light, en omgang (sindssygt dyrt) te og så Sachertort og Apfelstrudel. Begge kager var superlækre og sad lige i skabet. Jeg skal dog ærligt indrømme, at Apfelstrudlen var min farvorit, men jeg er heller ikke totalt vild med Sachertort. Denne slog dog på alle leder og kanter, den Manden og jeg fik i Berlin. Chokoladen var fantastisk, og marmeladen dejlig syrlig. Jeg kan simpelthen bare bedre lide Apfelstrudel, og sådan er det. Denne havde lækre æbler, som stadig havde bid i, og selve dejen var dejlig sprød og flaky, som amerikanerne ville sige. Mums, jeg kunne have spist 10 stykker, tror jeg. Alt dette røg op i 18 euro så det er bestemt ikke en billig fornøjelse at gå på Hotel Sacher - men et must er det nu.





Der hører også en lille butik til, hvor man kan købe sin Sachetort til at tage med hjem:











Ingen kommentarer:

Send en kommentar