mandag den 5. november 2012

En dejlig søndag..

Nogle dage går bare op i en højere enhed... Sådan en dag var i går...

Jeg er A-menneske af dimensioner og kan derfor have enormt svært ved at sove til længe end 6.00 - 6.30ish, hvor jeg så står op og laver morgenmad og tuller lidt rundt mens kræet og kæresten sover sødt videre i sengen. I går var der dog helt andre boller på suppen - kl. 10 fik jeg hevet mig selv ud af drømmeland (succes!!!) og herefter stod den på kakao-pandekage med banan og græsk yoghurt og 30 minutters løb. I mens var kærestemand så småt dukket op til overfladen - katten sov videre og vi hyggede med lidt netflix - tv-serier.


Efter frokost gik turen til Palads, hvor min søde mor havde været så skøn at sponsorere et par billetter til Skyfall. Hold da op en fantastisk film!!! Jeg ved godt, at det nærmer sig blasfemiske udtalelser men Daniel Craig er jo James Bond (Undskyld Sean Connery - du vil altid være den første; nu må du bare dele at være den største). Filmen kører i et hæsblæsende tempo, men jeg elsker virkelig at den også går tilbage til de gamle dyder - uden at afsløre for meget er der nogle glædelige gensyn med gamle 'venner'. Alle skuespillerne var fantastiske og virkelig velspillende. Jeg var specielt vild med 'Q', som jeg synes er facinerende britisk og sarkastisk, men man kan ikke komme uden om, at Javier Bardem stjæler the spotlight i hver eneste scene, han er med i. Sikke en vold psykopat mr. Silva er!! No country for old men har intet på hans karakter i 'Skyfall'. Mine allervarmeste anbefalinger - hvis der behøves incitament til at spise guf og hygge indenfor i novembervejret.


Jeg har arbejdet en del i september så efter filmen havde vi bestilt bord på Gorm's i Magstræde 16. Da vi ankom havde de ret travlt, hvilket tjeneren undskyldte med det samme, da hun viste os til bordet. Hun ville dog bringe drikkevarer med det samme mens vi studerede menuen. Fair nok.. Vi havde egentlig sat os for at ville spise deres 3 retters 'Pizze'-menu, men valgte i stedet at dele en omgang Antipasto della Casa og så få hver vores pizza. Tjeneren kom efter lidt ventetid og så bestilte vi. Jeg er vegetar og spurgte derfor om jeg kunne være meget besværlig og så kødet serveret på en separat tallerken til manden. Det var intet problem og ca. 12 minutter efter stod følgende vidunder foran os






Kødet var bresaola med porcinicreme og en anden pølse jeg simpelthen ikke kan huske. Kærestemanden var vildt begejstret og ville vist gerne have mere.
På fællestallerkenen var to tapenader på hhv. soltørrede tomater og røde peberfrugter, soltørrede tomater, oliven, artiskokker (jeg elsker bare artiskokker!!), tallegio og en anden ost, hvis navn jeg ikke fangede, samt en broccolitærte. Hold da op hvor var det lækkert. Brødet var helt fantastisk lækker; blødt og tilpas sejt. Det var godt, at jeg havde kæresten med eller havde jeg spist mig mæt i det - men det fik jeg ikke nået, før han havde støvsuget kurven (fik tiltusket mig 2 halve stykker) 

Herefter gik der en rum tid og så kom pizzaerne på bordet: Nøj hvor var de gode!!!! Jeg havde bestilt 'Lykkemis' med tomat, bøffelmozzarella, kartoffel, rosmarin portobellosvampe, rucola og pesto. Størrelsen var som en frokostpizza med den tyndeste lækreste bånd. Vi var totalt i den 7. himmel - så meget at jeg først kom i tanke om at tage et billede halvejs inde i pizza'en. Undskyld! 

Greed - your name is pizza!!!
Selve stedet var enormt hyggeligt - sådan lidt slidt på den gamle indre-københavnske måde med skæve trægulve og hvide stenvægge. Betjeningen var lidt sløv, men vi fandt ud af at de kun var en i køkkenet og en på gulvet, og restauranten var faktisk godt fyldt op. Regningen for ovenstående mad plus 3 colaer blev 403 kr; rørende billigt for så lækkert et måltid. De varmeste anbefalinger her - ved lejlighed spis her. Vi kommer helt sikkert igen en dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar