søndag den 9. december 2012

En smuk vinterdag og muffins


København var usædvanlig smuk i går. Solen var lige ved at dukke op over tagene, da jeg gik morgentur kl. 10. Stadsgraven er generelt et utroligt dejligt sted, og jeg nyder alle årstiderne der. Normalt kan man næsten ikke komme frem for løbere men i går var der næsten mennesketomt - jeg troede næsten, jeg var Palle alene i verden.


Senere bagte jeg de her muffins med inspiration herfra. Jeg lavede lidt om på opskriften, så her er, hvordan jeg lavede dem



Ingredienser:

3 store meget overmodne bananer
50 g smeltet smør
3/4 dl skummetmælk
1,5 dl rørsukker
1 æg
1,5 dl fuldkornshvedemel
1 dl alm. hvedemel
1,5 dl kakao
½ tsk pulverkaffe
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
et nip salt
100 g mørk grofthakket chokolade

1) Mos bananerne og rør dem sammen med det smeltede smør, indtil en nogenlunde ens masse er dannet
2) Rør mælk, sukker i og pisk ægget i bagefter
3) Bland mel, kakao, kaffe, natron, bagepulver og salt i en skål og brug en gaffel til at 'piske' kakaoklumperne ud
4) Bland vådt og tørt sammen og vend chokoladen i
5) Bag ca. 10 min ved 200 grader varmluft



En meget skæv men ret lækker muffin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar