lørdag den 29. december 2012

Et hurtigt måltid

2. juledag kom jeg hjem til lukkede butikker og et forholdvis tomt køleskab. Aftensmad skulle jeg dog have, og jeg orkede hverken at købe ind eller spise pizza. Jeg havde sat næsen op efter den lokale sandwichpusher men som sagt: Lukket.



I stedet hev jeg denne opskrift på 'Leek and Cheese Toastie' frem fra ´River Cottage Veg Every Day´, og så lavede jeg en afart af coleslaw til. Min dejlige moar havde givet mig hjemmelavede boller med fra BornØ, så en af dem indgik.

Jeg måtte lave en del ændringer, da jeg bare slet ikke havde nok ost eller alle de ingredienser, som skulle til. I bogen er opskriften til 2 personer - pga mangel på ingredienser er det her til en aftensmad og så en halv frokost dagen efter. Jeg giver her min version:

Ingredienser:

1,5 porrer; rensede og skåret i tynde skiver
1 lille smule smør
en fingerspids timian
1,5 spsk. smøreost
1 spsk. græsk yoghurt
40 g revet, lagret ost (Jeg brugte Levevis - Hugh siger cheddar)

1) Sæt ovnen på 220 grader grill og rist dit brød heri, mens du laver resten



2) Smelt smørret og steg porrerne i en pande ved middelvarme til de er glasklare. Ca. 10 min



3) Kom timian, smøreost og yoghurt ved og varm indtil det bobler.



4) Tag panden af varmen og tilsæt 2/3 af osten. Rør rundt
5) Kom porremikset på det grillede brød og kom resten af osten over. Grill i ovnen indtil ost får en gylden farve.






Det smagte virkelig godt på en sådan lidt usund fastfood-agtig måde. Men det er nok betydeligt sundere end pizza-alternativet. ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar