fredag den 18. januar 2013

La Glace

I lørdags var min smukke søster og jeg ude at shoppe i indre by. Dagen før havde den geniale unge kvinde fået hhv. 10 og 12 i sine to første eksamener på DTU!! 

Det skulle selvfølgelig fejres med manér og hvad er bedre end kage når man er to sukker-ører??

Turen gik på La Glace, som jeg har hørt utrolig meget godt om (og flere gange observeret meterlange køer ude foran), men vi tænkte at en lørdag formiddag kl. 11 måtte der da være plads.

FORKERT!!!

Stedet var proppet, og vi var så heldige at få det allersidste ledige bord (der var fødselsdag i den ene del af caféen) og flere, som kom efter os måtte vente

Da vi skulle til min onkel 60 års fødselsdag senere valgte vi at undvære den ellers vidt berømte varme chokolade, som man får fri refill af. Hvilket jeg har hørt sjældent skulle være nødvendigt. ;-)

I stedet studerede vi lagkagekortet og valgte to til at dele. Jeg bestilte hos de utroligt søde servitricer. Selv i deres travlhed var de bare så søde, smilende og friske at man ikke kunne andet end at blive glad i låget.

Den ene kage var Lucky You:


Den består af 'En bund af græskarmarengs, mascapone, karamelliserede og saltede græskarkerner samt en chokolademousse lavet på 65 % cacaoindhold. Tilsat hindbær og overtrukket med chokoladeganache. Pyntet med græskarkerner.'

Den var bare helt fantastisk!! Silkeblød uden at være kvalmende og ganachen var flydende og lækker. Vi overvejede at slikke tallerkenen ren!

Den anden kage var Forårskage:



Den består af: 'Forårskagen består af hindbærfromage, chokoladetrøffel, hindbærpuré og mandelbund. Pyntet med grønne marcipan hjerter.'

Moussen var bare så skøn og slet ikke så sød, som man kunne frygte. Hindbærsmagen var gennemtrængende men tillod alligevel chokoladetrøflen at give sit bidrag til smagsoplevelsen.

Det var først bagefter at det gik op for os at begge vores kager var med hindbær og chokolade. Dog var de meget forskellige, så det gjorde ikke noget.

Regningen blev på 104 kr for de to stukker, hvilket er dyrt men absolut også pengene værd! Jeg vender helt sikkert tilbage (så få så nogle flere gode karakterer, Søs!!).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar