tirsdag den 11. december 2012

Foccacia og spidskål-blomkålssalat



Søndag fik vi foccacia med løg og mozzarella, turbohummus og ovnbagte rodfrugter

Foccacia'en blev lavet af 2/3 dele af dejen til mine rucolaflutes; Jeg skulle nemlig have en portion med til julefrokost lørdag, så kunne lige så godt lave dobbelt op, mens jeg var i gang. Oven på kom jeg 125 g smuldret mozzarella og ½ tyndtskåret løg og så ellers bare i ovnen ved så høj temperatur som muligt i ca. 12 min. Ved serverring kom lige en smule god parmasan på. Mums.

Til min madpakke i løbet af ugen af jeg lavet følgende salat:




Ingredienser:

½ spidskål
150 g grønne ørter
½ blomkål
50 g ristede hasselnødder 
½ bundt purløg
2 spsk græsk yoghurt
1 spsk dijonnaise
salt og peber

1) Spidskål og blomkål skæres fint ud
2) Dijonnaise og græsk yoghurt vendes med hakket purløg
3) Alle ingredienserne vendes i dressingen og salaten smages til med salt og peber.

Så let og så lækker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar