søndag den 3. marts 2013

Chokolade Festival



Som fortalt var Manden og jeg til Chokolade Festival i Tap 1 i går. Det var en ret overvældende oplevelse. Jeg kunne slet ikke beslutte, hvor jeg skulle starte med at kigge. Der var både utroligt mange mennesker, som gjorde det lidt svært at danne sig et overblik - jeg fungerer generelt slet ikke godt i mængder; bliver sgu så forvirret.


Summerbird flødebollespringvand



Nuvel, vi lagde den strategi der hed: nu-går-vi-først-hele-vejen-rundt-og-bagefter-begynder-vi-at-købe-og-bruge-poletter. Det virkede også lige, indtil jeg så de små søde kager hos Strangas - wupti 1/6 poletter brugt. Nøj den smagte godt; den fine lille kage.








Jeg synes, der var et lidt sjovt flow, at nogle steder fik man kastet smagsprøver efter sig, men andre steder kostede de poletter. Det giver sådan en underlig dynamik; jeg hørte desuden flere, som stod og beregnede, hvordan de kunne få mest chokolade ud af deres poletter. Det kan jeg virkelig godt forstå, men synes at det ødelægger lidt den mulighed, som jo virkelig ligger til at få smagt noget, man ellers ikke ville kunne. Der var desuden utrolig forskellig 'pris' på chokoladerne; nogle steder kostede en flødebolle 1 polet; andre 2-3. Hvis man kunne strømligne det mere, ville man måske nurse folk til at få lidt mere på opleveren i stedet for bare at tænke med mave/pengepung. Jeg aner selvfølgelig ikke, om det overhovedet er muligt.

Jeg viser lige en hel masse billeder fra festivalen:


Fine forårsfarver


Så utroligt smukke - jeg glemte desværre at købe en med hjem i forvirringen


Callebaut



Påskeæg



Det kunne dyrlægen ikke stå for


Så lækker lakrids!!!




Manden og choklade fra L'Artisan




Øl skulle vi også have - det smagte enormt godt


Gæt smagen ;-)



Dagens sidst polet blev brugt på Frellsen flødebolle med nødder



Den var nærmest en kamp at spise, så stopmætte var vi


Imens vi var der blev der afholdt DM i chokolade for kokkeelever. Se lige nogle fine kreationer de fik lavet. Jeg måtte desværre nærmest slås for at komme frem for at tage billeder. Folk var sgutte videre diplomatiske, men det må man tage med.









Både Kærestemand og jeg nåede at blive godt kvalme af alt den chokolade. Vi jokede om, at vi nok havde taget mindst 3 kg på i løbet af de 1 time og 3 kvarter vi var der. Vi købte følgende produkter med hjem:






Alt i alt var det en super oplevelse. Jeg kunne specielt godt lide L'Artisan og ham fyren fra Amedei, som virkelig gerne ville tale os og fortælle om produktet. Jeg var lidt øv over ikke at kunne købe noget fra Callebaut - men fik så til gengæld smagt flere af deres chokoladeknapper. Jeg var helt vild med den med karamel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar