fredag den 17. maj 2013

Courgettesalat med gedeost og nødder



Min skønne søster var forbi til aftensmad for et par uger siden. For at fejre foråret og mine nye kogebøger fik vi  Mandens veggie-svampedeller med følgende salat, grovpita (Nettos de allerbedste til 6 kr) og  lidt grove grøntsager med en yoghurt-tahindressing. Lækkert og let når nu man får gæster.

Opskriften er oprindeligt fra Yotam Ottolenghi's Plenty men jeg lavede som sædvanlig lidt om på. Jeg brugte lidt mindre ost og olie og en anden type eddike og nødder.

God fornøjelse.

Courgettesalat med gedeost og nødder

Ingredienser:

800 g courgette (2-3 stykker)
1 tsk granatæbleeddike
1 tsk valnøddeolie
30 g ristede mandler
50 g pecorino romano
1 bundt basilikum
salt og peber

1) Skær courgetterne i skiver på ca. 1 cm. Varm en grillpande grundigt op og børst den med en smule olie

2) Steg skiverne på panden ca. 2 min på hver side, Krydr med salt og peber mens de er på panden.
 ()

3) Kom skiverne i en skål og fordel eddiken over. Vend grundigt rundt.

4) Skræl osten i skiver med en gulerodskræller og pluk basilikumen.


5) Vend alle de resterende ingredienser sammen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar