fredag den 3. maj 2013

To simple salater til foråret

Jeg er simpelthen så vred!!!!! En gang i mellem fatter jeg simpelthen ikke andre mennesker - hvad fanden foregår der i deres hoveder altså. 

Min søde kæreste blev forleden frarøvet sin mobiltelefon og dankort. De var fandme 10 mod ham og hans kammerat. Jeg synes bare, det er så uretfærdigt og utroligt små mennesker, som gør den slags ting. 
Heldigvis skete der dem ingenting, fordi de bare udleverede hele møget med det samme. Men det kunne være gået rigtig galt. Så selvom de 4000 kr. de nåede at hæve, før han fandt en telefon og fik lukket kortet nok betyder. at vi ikke kommer til Budapest til sommer, så er jeg bare lykkelig for, at han kom uskadt hjem. Nu venter vi på politirapport og banken, som skal afgøre om de vil dække tabet. Kryds fingre derude.

Nåh, men det har jo virkelig været nogle hektiske dage siden episoden, men her kommer lige to simple salater. De skriger forår i mit hoved.


Simpel forårstomatsalat



Ingredienser:

500 g tomater
1 kugle mozzarella
1 bakke rucola
tangsalt
friskkværnet peber
god olivenolie
karse


1) Skær tomater og mozzarella i tynde skiver. Fordel ruculaen på et fad.

2) Læg tomatskiver og mozzarella oven på rucolaen.

3) Dryp god olivenolie over, Kom salt og peber på og slut af med karsen.


Vi spiste salaten med hjemmebagt brød og majspandekager til.



Blomkålssalat med spicy, salte nødder



Ingredienser:

1 hoved blomkål
1 bundt purløg
1 spsk citronsaft
1 spsk rapsolie
salt og peber

150 g cashewnødder
2 spsk honning
2 spsk havsalt
1 spsk pimento chili

1) Start med at riste nødderne på en varm pande. Når de er blevet brune i farven tilsættes honning og krydderier og der røres godt rundt i 3-4 min, så det ikke brænder på.


2) Lad nødderne køle af på en tallerken. Beklæd den med bagepapir - jeg glemte det og det er hamrende svært at få dem af igen.


3) Når nødderne er kølet godt af hakkes de med en kniv. Der er mere end rigligt til denne salat. Jeg brugte ca. halvdelen og snackede på resten. ;-)


4) Men nødderne køler af, hakkes blomkål mellemfint. Purløget hakkes fint og de blandes begge med de øvrige ingredienser.

5) Når salaten skal serveres drysses nødderne over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar