søndag den 12. maj 2013

Ramsløgjagt i Dynddalen og flødeboller fra Svaneke


Farmand og jeg tog på jagt efter ramsløg i Dynddalen i dag. Vi cyklede dertil, fordi vejret bare var så super skønt.


Bornholm er generelt så utrolig smuk på denne tid af året. Jeg elsker at være her på denne årstid, hvor turisterne endnu ikke har belejret øen, men vejret stadig er til at sidde udendørs og spise frokost.

 Selvom ramsløgen desværre ikke blomstrer endnu, er det da et fantastisk syn. Far og jeg fik samlet en hel indkøbspose. Mor fik en god del men resten ligger pt. i mit køleskab og venter på at blive lavet til bl.a. hummus og pesto. Opskrifter følger senere.




'

Jeg tror, disse får fik sig en god latter over far og jeg, som kom asende på cyklerne. Jeg plejede altid selv at grine af cykelturister, da jeg boede på Øen. Ærlig talt Bornholm er sindssygt bakket, og det blæser altid. Hvad tænker folk dog på. Med alderen (der er under 1 måned til the big 25) er jeg dog virkelig begyndt at holde af at cykle herovre. Specielt fordi det betyder kvalitetstid med min far. ;-)


Jeg havde jo egentlig tænkt mig, at jeg ville komme med en lang rapportage omkring Svaneke; is, lakrids, chokolade, bolcher og alle de andre skønne ting, man kan få i denn søde lille by.

Men, men. men når jeg holder ferie så har jeg aldrig min mobil på mig, for jeg gider ikke forholde mig til omverdenen i tide og utide. Det betød altså, at jeg lige pludselig stod uden kamera og uden mulighed for at kunne tage billeder af alle forretningerne og det marked, som var der.

Til gengæld købte moar og jeg disse fire flødeboller fra Svaneke Chokoladeri, som vi fik til dessert om aftenen.

 Der er to med nøddebund og to med almindelig marzipanbund, Den helt til venstre er klassisk med nøddebund, så kommer lakrids-hindbær på nøddebund (MIN MIN MIN!!), en lakrids-hindbær på mazipanbund og passionsfrugt på marzipanbund. 



Vi var alle tre slående enige om, at lakridsen var fantastisk!! Så er den anbefaling givet videre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar