torsdag den 9. maj 2013

'Raw' cookie dough cookies og forår i København


Der er så smukt ved Stadsgraven, når solen skinner! Disse billeder er faktisk fra 1. maj, men jeg synes alligevel at jeg ville dele dem med jer. Jeg elsker, at foråret endelig er her, og jeg rent faktisk har smidt både vinterjakken og støvlerne på loftet! Det var da bestemt på tide.



På mit studie var vi tvangsindlagt til at møde til undervisning den 1. maj, så mens alle andre fejrede dagen i Fælledparken, sad jeg og holdet på vores pind til toksikologiundervisning.



Jeg havde rimelig ondt af mig selv, så da jeg kom hjem ud på eftermiddagen, gik jeg en lang tur og lavede så disse 'raw' cookies. Helt teknisk set er de ikke raw, men det er rimeligt let at bruge ingredienser, som opfylder kravene, hvis man absolut skal være korrekt. ;-) 

Jeg har bare brugt de ingredienser ingredienser, jeg lige havde lyst til; man kan bruge de nødder, som man vil og f.eks tilsætte citron eller appelsin i stedet for vand, hvis man lyster. Leg med det.

'Raw' cookie dough cookies



Ingredienser:

100 g bløde dadler
3 dl havregryn
1 dl mandler
1 dl cashewnødder
40 g chokolade (jeg brugte gudhjælpemig en med Oreo i fra Wien)
1/4 tsk vanillepulver
1/4 tsk salt
lidt vand

1) Sæt dadlernei blød i vand i ca. 20 min. Dræn.



2) Blend nødder og havregryn til mel. Tilsæt dadler, vanille og salt og blend. 



3) Tilsæt en smule vand, indtil dejen får en konsistens, hvor den kan trilles til kugler. Tilsæt den hakkede chokolade

4) Tril dejen til kugler og opbevar dem i fryser eller køle skab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar