mandag den 4. februar 2013

Galeries Lafayette og KaDeWe

To af mine must-see i Berlin var Galeries Lafayette og KaDeWe. På trods af at jeg har været i Berlin 3-4 gange har jeg aldrig sat fod her før - men nu skulle det være.

Begge steder er som overdimensionerede Magasin madafdelinger. KaDeWe er mindst 4-5 gange så stor som Magasin uden at tælle diverse restauranter, vinbarer med. Vi klarede da også at blive væk fra hinanden derinde.

Galeries Lafayette:



Uhhhhh, jeg elsker ost.

Noget til de carnivore

Mere ost

5 kg nutella - grænsende til det vulgære??

Mere af den allestedsnærværende chokolade

Det her kunne jeg godt - men 10 euro?? Når jeg er færdiguddannet!!

Macarons


Den ene macaron vi delte - chokolade selvfølgelig


Det søde punktum


Jeg var faktisk noget skuffet over GL. Synes at priserne var helt vildt opblæste og stedet manglede en vibe af noget specielt. Det er ment, som en fransk ø midt i Berlin, men jeg synes bare det virkede lidt tomt det hele. Jeg tager nok ikke derhen igen næste gang. Så hellere bruge mere tid i KaDeWe. Det bedste var at kæresten fik åbnet øjnene over for macarons. ;-)


KaDeWe:



Kaufhaus des Westens - tadaaa.

Nødder

Diverse crackers

Som sagt tidligere - jeg ville blive fed af at bo i Berlin

Jeps, det er 'Den Gamle Fabrik'

Ikke lige årstiden meeen...

Som den store overraskelse - mere chokolade

Ikke lige til -5 grader men for søren det så godt ud



Macaron med hhv. karamel og chokolade og en kirsebær Petit Fours

Den her morede mig ret meget


Jeg er ikke en gang i nærheden af at fotografere alle de fantastiske madvarer, der var her. Som kæresten sagde: 'Her kunne man da egentlig godt slå sig ned'. Priserne var ret høje - jeg så bl.a. Poptarts til 9 euro - ville ellers gerne have prøvet dem, men der slog nærigheden altså igennem. Kagerne var også ret dyre og vi endte derfor med kun at købe de her småtterier - kl. var også 17.30 så vi skulle snart have aftensmad. Stedet har mad fra hele verden- Danmark, USA, Sydamerika. Jeg ville faktisk have ledt efter tomatillos, men det glemte jeg selvfølgelig.

Min Brormand spiser altid lemon pie, når han er i Berlin, og det var egentlig meningen, at jeg ville købe et stykke med hjem til ham - men kunne ikke finde ud af hvilket, patisserie han mente. Der var omkring 6 forskellige!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar