tirsdag den 13. november 2012

Shoppetur og sandwich

I går var jeg på shoppetur i indre by. Nu er jeg generelt ikke den store shopper. Jeg er på SU og selvom jeg arbejder ved siden af er der sjældent råd til nyt tøj. Det er mest en prioriterings-sag, da jeg hellere vil prøve lækker mad, og så rejser jeg også meget. Tøj interesserer mig ikke på samme måde men jeg kan da godt lide at se godt ud. Jeg er meget rock-chick-jeans-og-en-lækker-trøje-agtig og så er jeg enormt kuldskær så specielt her om vinteren er der meget tøj som jeg synes er flot men ikke køber fordi jeg ved at jeg kommer til at fryse i det. Suk.. Men i går blev 5 timers shoppetur altså til et par nye lækre grå bulser og en flot ox-blood sweater. Varmt og flot.


Da jeg nu var i indre by skulle jeg da også have noget mad. Normalt ville jeg gå i Torvehallerne eller på Smagsløget, men jeg var forinden tilfældigt faldet over Thomas' Sandwich på Yelp. Den havde fået rigtig flotte anmeldelser, og når nu jeg var i nærheden af Kompagnistræde kunne jeg lige så godt smutte forbi nr. 17 og prøve lykken. Skuffet blev jeg ihvertfald ikke. Stedet ligger nede i en hyggelig kælder og er MEGET populært. Thomas står der ene mand og der er altså noget ventetid, da han både skal lave maden, rydde af, tage mod bestillinger osv. Der var, så vidt jeg husker, 6 forskellige sandwich at vælge i mellem; alle til 49 kr, men kun 1 vegetar. Så mozzarella og soltørrede tomater blev det. Alle sandwich har desuden opgivet deres fedtprocent (her 17%) og kommer i økologisk, varmt rugbrød og med salat og hjemmelavet pestoagtig dressing. Mums det smagte fantastisk. Jeg var behageligt mæt uden at være på randen af at revne (som jeg er det på Smagløget - får dem altid til at dele sandwich i to her så jeg kan spise dem over to omgange) og holdt mig veltilpas i 5,5 timer, hvilket er noget af en bedrift. Jeg plejer normalt at være lynende hurtigt sulten igen. Den eneste anke var at stakkels Thomas havde så travlt at mit brød lige fik 2 min for lang tid i ovnen så var lige sprødt nok. Til sandwichen fik jeg økologisk te til 25 kr, hvilket jo nærmest er standardpris i indre KBH. Alt i alt: Super oplevelse og stor anbefaling herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar