fredag den 19. april 2013

To eller egentlig fire gange kage

To af de steder, vi absolut og fuldstændig nødvendigvis skulle ind og spise kage på, var Demel og Gerstner. Begge steder er meget berømte og ligger inde i midten af Wien hhv. på og lige ved hovedgågaden.



Hos Demel fik vi en Esterhazykage og en Annatort, som begge var virkelig godt lavede. Der ligger virkelig håndværk bagved; det mærker man straks




Esterhazy består af en smørcreme mellem en slags mandelkage og så med glasur over. Den er lige præcis så sød, som den lyder, men når man er to om at dele, går det.



Annatort er en slags nougat-chokoladekage, som både mor og jeg synes var lidt tung i det. Den var ret nutella-agtig, så hvis man er til den slags, vil man med garanti elske denne kage. Udvalget er dog kæmpestort derinde, men i sammenligning med nogle af de andre kager vi prøvede, var jeg lidt skuffet. Måske valgte vi bare uheldigt, men jeg synes, at kagerne var meget tunge og søde. De var helt sikkert enormt smukke og fantastisk lavede, men jeg manglede bare lidt wow-faktor. Til gengæld var lokalet helt fantastisk hyggeligt og meget smukt.


Uhhh, alle de valgmuligheder!!!

Udover konditori hører der også en lille butik med massere af chokolade med. Dyrt men med garanti skønt - jeg havde dog købt nok chokolade, syntes jeg. Og så var det sgutte særlig studentervenlige priser!

En kilopris på 900 dkr anyone???




Sachertort ala Demel

Gerstner var faktisk det første konditori, hvor vi fik kage inde. Her fik vi en gulerodskage og en trøffeltort. Begge dele var rigtig lækre og mættede godt uden, at man blev helt kvalm. Lokalet var til gengæld skrækkeligt; man sad rigtig tæt, og det larmede virkelig meget.








Sidste dag vi var i Wien, købte jeg lige denne macaron med chokolade derinde. Ihhh, jeg elsker macarons.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar